「Looperルーパー」挿入歌の歌詞

『Looperルーパー』で流れるチャック&マックの「パワフル・ラブ」の歌詞を訳してみました。
ただ、2行目のtold の示すものがわかりません。
どなたかご教示いただけますと幸いです。

Why in the world, do i love you like i do, baby?
いったいどうして君を、こんなにも愛してしまったんだろう?
When you told me over and over
君が何度もそういう言うたびに
Sure enough, girl, that you wouldn't be true
まったく、君は夢みたいだよ
Well, i can't stop myself, from singing this same old song
ああ、僕はこの古臭いラブソングを歌わずにいられない



I love you, with a love so powerful
愛してる ものすごく強い愛で
So powerful that it's wrong
間違ってるほど強い愛で


I could tell myself, i don't want you any more, oh, baby
「君のことなんか欲しくない」って言えるさ
Then i turn around, and say goodbye, oh, baby
背中を向けて、さよならも言えるさ
Walk straight on out the door
まっすぐに部屋を出ていけるさ
But you know i'll be back, on my bended knees
でも君は知ってる 僕がすぐに戻って来て君にひざまずくのを
Before you can count to 10
十も数えないうちにね
Because i love you, with a love so powerful
だって僕は君を愛してるから ものすごく強い愛で
Oh, so powerful, it's a sin
ああ、罪なほど強く


I guess i'm a prisoner ,and you got the key, baby
きっと僕は愛の囚われ人で、牢の鍵を持っているのは君だ
I know i'll never be happy, till you love me, and set me set me free
君が愛してくれて、釈放してくれるまで、僕は救われない
So, baby, try it my way, oh, and please
だから、僕のように愛して お願いだ
Don't make me wait too long
もう、待たせないでおくれ
Because i love you
だって君を愛してるから
With a love so powerful
これほど強い愛で
Oh, so powerful
そう、愛してるから